Klaskanie oczywiście jest ważne w rozwoju koordynacji ruchowej i można się bawić klaskając i zachęcając dziecko do klaskania. Jednak w początkowym okresie rozwoju muzycznego bardziej korzystny jest płynny ruch. Prof. E.E.Gordon pisze: „Do prawidłowego rozwoju uzdolnień rytmicznych i rozumienia rytmu potrzebny jest stały, swobodny ruch, a nie klaskanie czy wybijanie rytmu nogami. Tak jak dorośli, dzieciom potrzebny jest niepowstrzymywany przez nic, płynący ruch po to, aby uchwycić znaczenie i ewentualnie audiować metrum w stałym tempie…”. Profesor mówił, że aby poprawnie wyklaskiwać rytm, należy przejść przez początkowy etap nieformalnego kierowania muzycznego, aby w pełni koordynować swoje ciało i ze świadomością ciężaru, czasu, kierunku i przepływu poruszać się w określonym tempie i wykonywać dany rytm.
Dlaczego nie wolno klaskać?
Klaskanie oczywiście jest ważne w rozwoju koordynacji ruchowej i można się bawić klaskając i zachęcając dziecko do klaskania. Jednak w początkowym okresie rozwoju muzycznego bardziej korzystny jest płynny ruch. Prof. E.E.Gordon pisze: „Do prawidłowego rozwoju uzdolnień rytmicznych i rozumienia rytmu potrzebny jest stały, swobodny ruch, a nie klaskanie czy wybijanie rytmu nogami. Tak jak dorośli, dzieciom potrzebny jest niepowstrzymywany przez nic, płynący ruch po to, aby uchwycić znaczenie i ewentualnie audiować metrum w stałym tempie…”. Profesor mówił, że aby poprawnie wyklaskiwać rytm, należy przejść przez początkowy etap nieformalnego kierowania muzycznego, aby w pełni koordynować swoje ciało i ze świadomością ciężaru, czasu, kierunku i przepływu poruszać się w określonym tempie i wykonywać dany rytm.